فلسطین بی سرپناه

فلسطین بی سرپناه
اخرین تحولات غزه
قالب وبلاگ

تصویری از زنان در غزه

تصویری از زنان در غزه

در پی ادامه‌ی حملات مرگ‌بار رژیم اسرائیل به نوار غزه، عفو بین‌الملل بر لزوم اقدام فوری بین‌المللی برای حفظ جان غیرنظامیان فلسطین در این منطقه‌ی محروم تاکید کرد.

 

به گزارش شبکه پرس تی وی، فیلیپ لوتر، مدیر «برنامه افریقای شمالی و خاورمیانه در عفو بین‌الملل»، با اشاره به شواهد اعلام کرد نیروهای رژیم اسرائیل در حملات بی‌امان خود به غزه وقیحانه جان و مال غیرنظامیان را نادیده می‌گیرند.

 

این مقام عفو بین‌الملل در ادامه تاکید کرد غیرنظامیان نوار غزه باید بر مبنای قوانین بشردوستانه بین‌المللی حفاظت شوند.

 

این گروه بین‌المللی که مقر اصلی آن در انگلیس قرار دارد همچنین اعلام کرد در حملات اسرائیل به غزه بیش از هزار و هفتصد و هشتاد منزل مسکونی کاملا ویران و یا غیرقابل سکونت شده‌اند.

 

به گزارش عفو بین‌الملل حملات اخیر رژیم اسرائیل در منطقه فلسطینی نوار غزه دست کم ده هزار و ششصد آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است.

 

لوتر تصریح کرد حمله عامدانه به خانه و کاشانه غیرنظامیان جرم و جنایت جنگی محسوب می‌شود و مقیاس گسترده‌ی ویرانیِ منازل مسکونیِ غیرنظامیان که در برخی موارد با حضور کل اعضای خانواده در خانه همراه است الگویی تاثربار از نقض مکرر قوانین جنگی به شمار می‌آید.

 

به گزارش عفو بین‌الملل، رژیم اسرائیل همچنین در بمباران و گلوله باران نوار غزه به زیرساخت آب و فاضلاب این منطقه محروم خسارت وارد کرده و کارکنان و کارگران را هنگام تلاش برای تعمیرات اساسی آن هدف قرار داده است.

 

سازمان عفو بین‌الملل همچنین تصریح کرد خسارات وارد شده به تاسیسات انتقال فاضلاب و تاثیرات احتمالی آن در آلودگی ذخایر آب، نوعی حالت فوق‌العاده و اضطراری در ارتباط با بهداشت عمومی ایجاد کرده است.

 

لوتر خاطر نشان کرد : «زیرساخت غزه در ورطه فروپاشی است و تبعات تداومِ نبود آب تمیز و آشامیدنی ممکن است فاجعه بیافریند.»

 

فعالان و گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی در حالی درباره‌ی پیامدهای جنگ اخیر اسرائیل در بروز بحران در نوار غزه هشدار می‌دهند که روز دوشنبه تانک‌های این رژیم بیمارستان شهدای الاقصی را در شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

 

این حمله پنج کشته و تعدادی زخمی برجا گذاشت.

 

رژیم اسرائیل از هشت ژوئیه ۲۰۱۴ میلادی در دور جدید تجاوزات مرگ‌بار خود به نوار غزه، این منطقه فلسطینی محاصره شده را هدف حملات هوایی بی‌امان قرار داده و از اواخر روز پنج شنبه (۱۷ ژوئیه، ۲۶ تیر) با فراخوانی ده‌ها هزار نیروی ذخیره خود، عملیات زمینی علیه این منطقه را آغاز کرده است.

 

آمار قربانیان فلسطینی در حملات مرگبار اسرائیل به غزه به حدود  ۶۰۰ نفر رسیده است.

 

در این جنگ همچنین حدود ۳۰ اسرائیلی کشته شده‌اند.

منبع: پرس تی وی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:gaza,غزه,مرگ بر اسرائیل,فلسطین, ] [ 2:1 ] [ mohammad-ansari ] [ ]
.: Weblog Themes By Aipac Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فلسطین بی سرپناه و آدرس gaza1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
آرشيو مطالب
امکانات وب
آیپاک


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






بک لینک
loxblog